Olen koko illan pulannut valokuvien kanssa, siis sähköisten kuvien kanssa, on ollut hiukan huoli niistä.

Kotikone uusiutui tuossa vuoden alussa, siinä vaiheessa siirsin kaikki vuoden 2008 kuvat ulkoiselle kovalevylle. Minulla on yleensä kuvat koneella ja varmuuskopiot ovat olleet siellä ulkoisella levyllä. Näin olen toiminut ehkä tuosta vuoden 2007 alusta. Työkuvioista tiedän, että ei ole mitenkään mahdottomuus, että ulkoinen levykin saattaa korruptoitua.

No nyt sain vihdoinkin poltettua DVD:lle ne kuvat, jotka ovat olleet vain siellä ulkoisella levyllä.

Tässä uudessa koneessa on ihana ohjelma Express labeler, sillä saa poltettua levyn pintaan vaikka jonkun oman kuvan ja tekstiä. Onpahan hitsin paljon hienomman näköistä ja selkeämpää, kun itse tussilla rääpystetty selostus. Nyt minulla on esim. Riikan matkastamme CD jonka kannessa poseeran M:n kanssa  ja teksti Riika 2008 - on hieno :)

Yhteen DVD-levyyn mahtuu noin 4,7 GB - eli paljon. Mutta minä kun olen ahkera kuvaamaan, niin yhdelle levylle mahtui ajallisesti vain reilut puoli vuotta. No voi olla, että on paljon turhaakin tullut taltioitua, mutta ei kai tuo haittaa.

Huomenna pitää jatkaa hommaa, eli hankkia levyjä lisää.

Jos haluaa näitä tällaisia levyjä haluaa tehdä, niin tarvitsee:

- polttavan DVD-aseman

- Jonkun poltto-ohjeman, minulla Roxio - Creator Busines DVD

- levyn pintaan kirjoittavan ohjelman minulla Roxio - Express Labeler

- DVD tai CD-levyjä, joissa on teksti LightScribe

Näiden kuvien kanssa puuhatessa olen samalla juonut glögiä, se on joulu tulossa jo. Samoin olen laputtanut muutaman tyttären hylkäämän laukun kirpputori-pöydällemme, samoin olen pessyt pari  koneellista pyykkiä, katsonut Unelmien poikamiehen, kuunnellut puhelimessa stressattua poikaystävääni ja ihastellut ensilumen satamista.

 Tämä on kuvasta otettu kuva, tämä on ilmeisesi ensimmäinen kuva missä jo edesmennyt isäni on. Hän on tuossa etualalla, muut ovat setiä ja tätejäni, enää yksi elossa. Se samainen rautarouva, jonka luona vierailtiin veljeni ja äitini kanssa jonkun aikaa sitten.