Kävin tänään ensimmäisen kerran elämässäni ihan oikealla silmälääkärillä. En ainakaan muista, että olisin ennen käynyt, optikoilla kait vain.

Tuossa 1-2 vuotta sitten, kun stressi painoi päälle kunnolla, käväisin lääkärillä, kun silmässäni oli jotain outoa, sellaista kummallista punaista pintaa. Lääkäri (yleislääkäri) sanoi, että se on siiipikalvoa ja se voi lisääntyä ja jos tulee pahaksi, se voidaan leikata pois. No niin paljon oli kaikkea muuta ja kun en huomannut silmien sen kummemmiksi menevän ja näinkin ihan entisen lailla, niin eipä ole tullut mentyä sen kummemmin lääkäriin.

Kunnes siten tänään kävin. Lääkärisetä sanoi heti, että ei minulla mitään merenkävijöitten ja afrikkalaisten tautia ole (puhui ilmeisesti siitä siipikalvosta) eikä silmiä tarvitse leikata. En nyt sitten tiedä mitä niissä silmissä on, jotain pingue jne... ei kuulemma ole vaarallista. Mitä nyt joskus joku saattaa huomata jossain valossa sen. Sain silmätippoja pariksi viikoksi.. niin ja silmiä ei saa hieroa, se voipi pahentaa tilannetta, hui miten sitä osaa olla hieromatta?

Sitten hän sanoi, että silmät on oikein terveet, näenkin oikein hyvin, kait ikäisekseni siis. Minulla on kaukolasit, joita joskus joudun käyttämään, hämärällä autolla ajaessa ja palavereissa ja luennoilla, missä esitetään tykillä jotain pientä jossain kaukana. Samoin lähilaseja joudun aina joskus käyttämään, en läheskään aina lukiessa. Valot ja tilat vaikuttaa. Valitin, että olen lähinnä palavereissa kaksien lasien loukussa, välillä joutuu vuorotellen vaihtamaan kauko ja lähilasit, rasittavaa.

Hän kirjoitti minulle lähetteen palaveri-laseja varten. Ja sanoi, että niitä ei sitten muuten pidetä, ja että yrittäisin muutenkin pitää mitään laseja mahdollsimman vähän, kyllähän se minulle sopii :) Tuumasi myös, että hänen määräämäät lasit riittää minulle varmaan ainakin 10 vuodeksi ellei pidemmäksikin ajaksi, että sen puoleen kannattaa niistä pitää hyvää huolta. On mukavaa kuulla välilä tuollaisia uutisia, että ei se rapistuminen näköjään ihan jatkuvaa ole.

Muuttoa varten tein äsken netissä tv-lupamaksun lopettamisen, muuttoilmoituksen, vakuutuksiakin yritin lopettaa, mutta se ei ihan onnistunut, niistä pitää huomenna soittaa. Taidan ihan turhaa maksella kaikenlaisia kotiin liittyviä vakuutusmaksuja, otettu silloin kun lapsi oli vielä pienmpi, kaiken maailman perheen oikeusturvavakuutuksiakin minulla on.

Miten olette mahtaneet ratkaista, että miten muistatte koska tilata silmälääkäri, papa, hammaslääkäri sitä sun tätä. Niin kalenteriin voi laittaa kaikenlaista, sähköiseen ja tavalliseen. No kolmen vuoden päähänkin on kyllä vaikea laittaa. Minä kun en muista mitään, laitan kyllä sähköiseen kalenteriin. Mutta minulla on myös tehtynä Kansio nimeltään TERVEYS, siellä on välilehdet; Maksa, Papa, rinnat, kierukka, yskänrokko, nenä, rokotukset, niska/hartia/selkä, hammaslääkäri, stressi/unilääkkeet, silmät, verikokeita ym tuloksia, silmälasit, terveystarkastukset/kuntotestit.

Ilman tuota kansiota en pärjäisi, en muistaisi mitään, en löytäisi mitään. Eihän siinä sellaista ponnahdumahdollistuutta ole, että siis papa välistä alkaisi tulemaan huutoja, että alapa tilata aikaa. Välejä ei nyt kuitenkaan kovin paljon ole, jos alkaa tuntumaan että kauheeta koska olen viimeksi käynyt papassa tai hammaslääärissä, ei muuta kuin kansio esiin. Olen ihan omin kätösin kirjoittanut yleensä aina heti, kun olen lääkärissä käynyt, eihän niitä muuten voi muistaa mitenkään Nytkin on silmien kohdalla, että tilaa aika 11/2014 ja kaikki muukin. Maksa välissä on ne pirun kalliit magneettikuvat tallessa, huh se oli kyllä hurjaa aikaa. Kuten joskus olen tänne sanaillut, että minulle kuolemanpelko tulee kalliiksi, alan ostamaan ihan hurjan kalliita vaatteita. Kaapistani löytyy kolme ns. kuolinmekkoa, niin niitä kutsun, joka magneettikuvauksen yhteydessä ostettu yksi kallis, luoja tietää miksi.

Sunnuntaina lähden kylpylään Vironmaalle, Viron neljänneksi suurimaan kaupunkiiin. Huominen päivä töissä, sitten tulevaan kotiin, josta sitten lähden lomalle.  Kun tulen kylpylästä, olen täällä nykyisessä kodissa enää reilun viikon - osittain ja sitten elämä muuttuu erilaiseksi. Ei tarvitse enää kulkea kahden kodin välejä ja jatkuvasti raahata kasseja paikasta toiseen.

Tulipa höpistyä.