Olisi kauheasti kaikkea kerrottavaa ja aina välillä tulee mieleen kaikkea mitä haluaisin jakaa muillekin, mutta sitten kun vihdoin saan aikaiseksi, että edes avaan tämän sivuston ja alan kirjoittamaan, niin ei tule mitään mieleen. Eli taas tulee jotain sekavaa söperrystä, sorry.

Olin tässä ensimmäistä kertaa elämässäni vanhojen tansseissa. Kumma juttu, että ei ole ennen tullut käytyä. En omissa, eikä kumpikaan lapsistani ole tanssahdellut. Onneksi nyt M:n nuorimmaisen tansseihin pääsin, olihan kivaa katseltavaa. Saas nähdä olikä tämä eka kerta, se ainoa kerta, luultavasti.

Helsingissä oltiin juhlistamassa yhteistä viittä vuottamme, käytiin syömässä siellä Ravintola Tornissa ja voin täydellä sydämellä suositella sitä, oli ihan älyttömän hyvää ruokaa, syötiin Chefs Menu niminen kokonaisuus. Yövyttiin Kampin vieressä olevassa hotellissa, en nyt viitsi mainita nimeä, koskapa meille kävi aika kumma juttu siellä. Olimme noin puolenyön aikaan tulleet hotellille, emme vielä nukkumassa, kunhan höpöttelimme keskenämme. Yhtäkkiä ovi aukesi ja hieman päihtynyt mies tuli sisään. Kaverilla oli avainkortti ja ihan oikeaan huoneeseen oli tullut. Jestas jos emme olisi olleet vielä tulleetkaan, tai olisimme olleet nukkumassa, olisikohan rojahtanut meidän päälle. M hänen ystävällisesti ohjasi menemään respaan, minä sitten soitin sinne respaan perään ja ihmettelin, että miten ihmeessä näin voi tapahtua? Sanoin, että en aio kyllä maksaa mitään. No aamullakin tuli kaikkea hässäkkää, kun emme päässeet aamupalalta takaisin huoneeseen, olivat ilmeisesti hädissään lukinneet kaikki mahdolliset avaimet huoneeseen 548. No hotelli oli kyllä sijainniltaan hyvä ja huonekin oli oikein hyvä, superaamianen vai miksi lie sitä mainostivat, oli kyllä ihan samanlainen kuin kaikkialla muuallakin.
Emme sitten oikeasti maksaneet huoneesta, emmekä pysäköinnöistä mitään, baarikaapista ei tullut käytettyä kuin yksi puolikas olut. Kompensoi sentään vähän Ravintola Tornin aikamoisen hintaista ateriointiamme, me syötiin kyllä niin pitkän kaavan mukaan ja nauttiin täysillä, ettei se 200 euron lasku siihen nähden kauhealta tuntunut.

Eilen ostin itselle uudet nanogrip sukset, nyt on pilkkusilmällä kahdet sukset, eikä voi enää lusmuilla ainakaan säiden suhteen. Tänään oli -2 ja sukset toimivat ensimmäisen kilometrin jälkeen tosi hyvin. Nuo nanogripithän on parhaat noin nollakelillä, siis plussakeleillä ilman muuta ja ehkä tuonne -5 asti hyvät. Tänään tuli hiihdettyä noin 13,5 km ja kivaa oli.

Viime kertainen uhoaminen läskien lähdetyksestä ei ole tuonut tuloksia. Kiltisti kirjaan kaikki ylös, ihan joka ikisen syömisen ja liikunnan. Kirjailut näyttää, että kulutus on joka ikinen päivä ollut suurempi kuin energian saaminen, ei vaan akka laihdu ei millään. No positiivista on, että ole lihonutkaan heh. Jatkan sisukkaasti uhg.

Työn suhteen saattaa olla, että stressiä tulee, ihana tiimini katoaa taivaan tuuliin, on tullut liian houkuttelevia tarjouksia ja näin yksi vaihtoi firmaa. Toinen jää kohta äitiyslomalle, mutta hänelläkin on ollut hiukan ongelmia ja on sairaslomalla. Onhan minulla sentään siellä esimies, jota en paljon koskaan näe. Mutta vaikka työt hiukan ahdistaa, niin ei sentään kukaan huuda ja räyhää, mieluummin paljon mieluummin olen yksin ja kauhun vallassa, kuinka osaan kaiken, kun sen paska Austin Powersin alaisuudessa, näin on näppylät.

Oonko kertonut, että talvilomakin on järjestyksessä, tunturiin lähdetään hiihtämään. Ja ensimmäisen kerran lähden Lappiin junalla. Olen kyllä kaksi kertaan eläissäni ollut makuuvaunussa. Tyttären kanssa mentiin yhtenä kesänä kerran Ouluun, silloin oltiin kolmen hengen hytissä, jonne tuli jossain vaiheessa yksi ihminen lisää ja jossain vaiheessa näin hänen vaan lähtevän pois, outo kokemus. Toinen kertani oli hiukan pidempi, käytiin ex-miehen ja yhden tuttavapariskunnan kanssa Moskovassa junalla. Se olisikin yhden tarinan mittainen juttu. Mutta nyt me lähdetään näillä uusilla makuuvaunuilla, meillä on ihan kahden hengen hytti omalla vessalla ja suihkulla, voitteko kuvitella se oli vain noin 10 euroa kalliimpi, kuin hytti missä vessa ja suihku on käytävällä ja yhteinen muiden kansssa.

Olisikohan tässä tulleet nyt tärkeimmät?