Tänään alkoi loma, voi jee sentään! Pomokin huuteli jo tosi paljon ennen normaali töistä lähtöaikaa, että lähtekää nyt ihmeessä jo joulun viettoon. Ja luojan kiitos me gollegan kanssa lähdettiin. Päätetiin painella heti suorimpaan sopivamman oloiseen joululomanluontibaariin. Minä vaan päätin ensin hakea hieman käteistä rahaa automaatilta. Ihmettelin todella todella syvästi, kun automaatti ei antanut rahaa, vaan väitti kiivaasti, että minulla on väärä tunnusluku - SIIS ETTÄ HÄH?

Sama tunnusluku ollut ikuisuuksia, että sen suhteen ei ole dementiaa. Kävin sitten kolmannen yrityksen jälkeen toisen pankin automaatilla ja taas samat  herjat, jota ei ole koskaan tullut aikaisemmin.

Ei auttanut muu kuin astua baariin ja ottaa neuvoa-antavat ja heti alkoi selviämään, tutkin sitä omaa pankkikorttiani ja yhtäkkiä tajusin, että siinä on ihan väärä nimi??? Kauheeta kelausta mielessä, että mitä ihmettä, mitä koska jne??? Kuinka kauan olen käyttänyt tätä korttia? Mistä olen saanut? JA MITÄ HELVETTIÄ, MISSÄ ON MINUN KORTTINI??

Onneksi lähellä oli oma pankkini ja sinne sitten jatkamaan hilpeää lomallelähtöä. Olihan tädit sielläkin ihmeissään. Mutta kun on nämä joulupyhät, niin korttien selvittely jää ensi viikkoon. Sain sentään nostettua käteistä kuoletettin oma korttini  ja onhan minulla luottokortteja, mutta silti!

Kuvitelkaa. Olen jokunen päivä sitten jo saanut jostain sen väärän kortin, melkein jo tiedänkin mistä. Alkaa hahmottumaan kultasepänliikkeeseen. Sen jälkeen olen maksanut muutaman kerran ainakin pankkikortilla, allekirkjottanut nätisti, eikä kukaan ole ihmetellyt mitään. Ei vaikka kortin haltijan nimi on kyllä ihan erilainen kuin minun nimi, hyvä että ei sentään ole mies.

No minun pankkikortti on suljettu, ja minulla ei enää ole väärää korttia. Toivon todella, että sen raukkaparan toisen osapuolen joulu ei mene pilalle tämän takia, no ei kyllä ole minun syy onneksi.

Telkkarista ei tunnu tulevan mitään herkkää jouluista, vai enkö osaa löytää, nyt on radio päällä ja sieltä tulee jotain rokkia, onhan jouluinen tunnelma.

No huomenaamulla minun rakas esikoiseni tulee ihanan poikaystävänsä kanssa tänne, sitten syödään joulupuuroa porukalla. M tulee siinä vaiheessa tai sitten myöhemmin. Tällä hetkellä hän viettää jouluista iltaa lapsukaistensa kanssa (ovat tämän joulun äidilläään) ja huomenna sitten vietetään joulua  yhdessä ja minun tyttärien kanssa.

Vaikka on vasta keskiviikko, olen ollut tosi rasittunut. Fyysinen rasitus on varmaan tullut siitä, että olen raahannut uskomattomia määriä  "hentoisilla" käsivarsillani tänne kotiini ja henkinen rasitus tulee  työpaikalta. Tänään kyllä hetken verran tunsin hyvää oloa töissä, johtui varmaan lähestyvästä lomasta.

Huomenna siis puuroilua täällä, sitten siirrytään M:n ihanaan kotiin. Syödään hyvin, nautitaan, juodaan hyvää punaviiniä, ehkä ensin saunotaan. Käydään ehkä kävelyllä, ihailemassa ihanan satumaista maisemaa.

Erittäin ihanaa joulua ihan kaikille!